

Prestatieladder Sociaal Ondernemen
Dit sociaal ondernemerschap wordt gemeten met behulp van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Een kwaliteitskeurmerk dat aangeeft dat bedrijven serieus werk maken om kwetsbare doelgroepen een kans te bieden en daar bewust in investeren. We zijn heel blij dat de organisatie achter de PSO Keolis beloond heeft met de derde, en hoogste trede op de PSO-ladder. Hiermee behoren we tot de top 10% van sociale werkgevers van Nederland!
"We zijn ontzettend trots op deze prestatie en blijven ons inzetten om onze sociale impact verder te vergroten. Het behalen van trede 3 op de PSO-ladder is een erkenning van deze voortdurende inspanningen in alle geledingen van de organisatie,” aldus Merel van Veldhuizen. Zij is vanuit haar rol als Manager HRM nauw betrokken bij diverse projecten.
Keolis bereikt trede 3 op de PSO-ladder!
Bij Keolis verbinden we onze reizigers met hun familie, vrienden, zorg, liefde, werk, studie en sport. Met onze ov-oplossingen maken we de gebieden waar we rijden mooier voor de mensen die er wonen, werken en verblijven. Maar onze ambitie gaat verder dan mobiliteit: we willen ook een fijne werkplek creëren voor iedereen. Wat betekent dat? Een fijne werkplek is voor ons een plek waar iedereen zich welkom, veilig en gewaardeerd voelt. Waar je jezelf kunt zijn, je talenten kunt ontwikkelen en waar ruimte is voor verschillen.
Want juist die verschillen zorgen ervoor dat we vanuit heel diverse achtergronden en invalshoeken naar oplossingen zoeken. We willen een inclusieve en diverse organisatie zijn. Onder het motto ‘Iedereen telt mee!’ streeft Keolis ernaar zoveel mogelijk werkgelegenheid te bieden aan mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt.

Iedereen telt mee! Eén Keolis Bij Keolis Nederland staan we voor gelijke kansen en een gelijke behandeling van medewerkers. We zijn blij met iedereen, ongeacht geslacht, culturele achtergrond, leeftijd, beperking of ander persoonskenmerk. Dankzij de verschillen tussen medewerkers presteren we als bedrijf ook beter. Want iedereen heeft zijn of haar eigen talenten en vaardigheden om in te zetten. Het omarmen van de verschillen maakt ons creatiever en innovatiever en het stimuleert groei en uiteindelijk een betere dienstverlening naar onze reizigers.
GEEIS-certificatie Keolis werkt ook continu aan de GEEIS- en GEEIS-DIVERSITY certificaten (Gender Equality European/International Standard & Diversiteit). Deze labels staan voor gelijkheid, diversiteit en inclusie op de werkvloer. Keolis heeft zich sinds 2016 gecertificeerd. Iedere twee jaar vindt er hercertificering plaats. In 2024 zijn we gegroeid van level 2 naar level 3. Dit toont aan dat Keolis een werkomgeving creëert waarin medewerkers gelijk worden behandeld, optimaal kunnen presteren en waarin iedereen met respect behandeld wordt. We tolereren geen ongepaste omgangsvormen zoals discriminatie, pestgedrag, (seksuele) intimidatie, agressie of geweld.
De komende jaren blijft Keolis zich inzetten voor een betere toekomst voor iedereen door inclusiviteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen centraal te stellen in haar bedrijfsvoering. Want hoewel het bereiken van trede 3 een mooie volgende stap is, zijn we er nog niet.
Ook bij deze sociale werkgever werken?
Dat snappen wij! Bekijk snel welke vacatures open staan.