
HR Business Partner - Almere
RemoteAlmere, Flevoland, Nederland€ 4.258,15 - € 5.841,07 per maandHoofdkantoor & StaffunctiesAlmere, HR, Hoofdkantoor
Functieomschrijving
De maatschappelijke ontwikkelingen in de samenleving hebben invloed op het openbaar vervoer (OV) in Nederland en dat bepaalt (mede) de strategie van HRM binnen Keolis. Ben jij de HR Business Partner die het avontuur durft aan te gaan in de dynamische openbaar vervoersector midden in de samenleving? Hier ben je nooit uitgekeken en altijd in beweging vanwege marktwerking en de daarbij behorende organisatorische uitdagingen. Dat brengt veel veranderingen met zich mee. En hoe mooi is het om daaraan mee te kunnen bouwen? Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega’s!
Als HR Business Partner kun je een essentiële rol spelen in het vormgeven van onze toekomst en het succes van onze organisatie. Sluit je aan bij ons team en maak deel uit van de toekomst van openbaar vervoer?
De functie HR Business Partner in Almere
Binnen Keolis rijden we Openbaar Vervoer in verschillende regio’s (concessies noemen we dat), waaronder in de Provincie Utrecht (standplaats Amersfoort) en in Almere. Voor beide regio’s zijn we op zoek naar een HR Business Partner. Wij zoeken dus dubbele versterking in ons HR team.
Wij zijn op zoek naar iemand die strategie, leiderschap, betrokkenheid, ontwikkeling, gelijkheid, diversiteit en inclusie in het hart draagt. We hebben de ambitie om de beste werkplek in de sector te creëren en met onze HRM-strategie bij te dragen aan duurzaam en slim openbaar vervoer door te investeren in onze mensen. Als HR Business Partner draag jij bij aan het realiseren van deze visie.
Om verbinding te houden met jouw eigen concessie werk je voornamelijk in de regio, maar komt het ook voor dat je voor samenwerking en overleg met het HR team en andere afdelingen naar Deventer komt of dat je vanuit een andere locatie werkt. Uiteraard is er ook de mogelijkheid om thuis te werken. Reizen is dus een onderdeel van je werk. En mocht je met de bus of trein gaan, dan is dat een mooie manier om veel verschillende collega’s te leren kennen.
Quote:
‘Als HR Business partner bij Keolis ben ik actief op verschillende niveaus en werk ik samen met diverse leidinggevenden en afdelingen. Mijn taken variëren, van het helpen bij het ontwikkelen van beleid tot het implementeren en beheren ervan in samenwerking met het management. Ik word ook vaak betrokken bij verbeterinitiatieven binnen de organisatie, zoals het bevorderen van cultuur en samenwerking, en ik draag bij aan de groeiambities. Het werken in het openbaar vervoer is uniek en dynamisch, en Keolis bevordert een sterke samenwerkingscultuur. Voor mij voelt werken bij Keolis bijna als het uitoefenen van een hobby met uitdagende taken.’ – Gert-Jan Haarman, HR Business Partner.
Wat ga je doen als HR Business Partner?
- Mede (door)ontwikkelen en implementeren van modern HR- en arbeidsvoorwaardenbeleid;
- inzicht in ontwikkelingen en trends vertalen naar eigen (HR-) context;
- specialist zijn en worden in ontwikkelen van verschillende HR beleidsonderwerpen;
- vertalen van strategische visie naar praktische operationele uitvoering - van strategisch denken tot operationele uitvoering, sta jij aan het roer;
- lokale zichtbaarheid vanuit een centraal gestuurde HRM afdeling;
- genereren en analyseren van HRM ken- en stuurgetallen en aan de hand daarvan gericht actie ondernemen;
- kritische gesprekspartner voor het lokale management, rayonmanager en afdelingsleiders;
- actieve bijdrage aan werving en inzetbaarheid van personeel;
- focus op vitaliteit en welzijn van medewerkers;
- initiëren van behouds- en ontwikkelingsprogramma's.
Vereisten
Wat bieden wij?
- Een dynamische werkomgeving waarin je kunt bijdragen aan de ontwikkeling van modern HR-beleid in een sector die nooit stilstaat;
- ruimte voor groei en persoonlijke ontwikkeling;
- een team van gedreven professionals en een organisatie die investeert in jouw succes;
- een avontuurlijke rol in een sector die nooit stilstaat;
- een kans om bij te dragen aan de toekomst van duurzaam openbaar vervoer.
Wie zoeken we in een HR Business Partner?
- Woonachtig in de omgeving van Almere;
- een afgeronde HBO/WO studie richting HRM of vergelijkbaar;
- ervaring in soortgelijke rol;
- iemand met een strategische visie en in staat is deze te vertalen naar de praktijk;
- sterke communicatieve vaardigheden om zowel lokaal als centraal te kunnen bijdragen;
- een passie voor het aantrekken en behouden van talent en het ondersteunen van medewerkers bij hun ontwikkeling;
- kennis van modern HR beleid en arbeidsvoorwaarden en (HR)technologie en digitale HR-tools;
- een creatieve geest die bereid is om voeten in de klei te zetten en de status quo uit te dagen.
En in ruil daarvoor bieden wij jou…:
- Een avontuurlijke rol in een sector die nooit stilstaat;
- een kans om bij te dragen aan de toekomst van duurzaam openbaar vervoer;
- een goed brutosalaris tussen de € 4.258,15 en € 5.841,07 bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek;
- een werkweek tussen de 32 – 40 uur;
- een goede cao (cao Openbaar Vervoer);
- gratis vervoer op al onze bussen en treinen;
- een eindejaarsuitkering van 1,15% van je jaarsalaris en € 400,- bruto;
- collectieve zorgverzekering bij Menzis voor het hele gezin;
- thuiswerkbeleid;
- volgen van online trainingen, keuze uit een zeer ruim aanbod via GoodHabitz;
- 23 – 29 vakantiedagen (o.b.v. fulltime en afhankelijk van leeftijd);
- 17 - 26 ATV dagen (o.b.v. fulltime en afhankelijk van leeftijd);
- je komt te werken in een ambitieuze internationale organisatie maar hebt de voordelen van een informele organisatie in Nederland;
- and last but not least: leuke collega’s in een heel gezellig team!
Solliciteer nu!
Wil jij meewerken aan de ontwikkeling van modern HR-beleid in de bruisende openbaar vervoersector? Dien je cv en motivatiebrief hieronder in en word onderdeel van ons team dat altijd in beweging is.
Voor 10 november 2023 zullen wij je laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste kennismaking.
Voor functie inhoudelijke vragen kun je terecht bij Sandra Gaasbeek (HR Adviseur) via sandra.gaasbeek@keolis.nl of 06 - 45 72 20 21. Voor vragen m.b.t. recruitment kun je terecht bij Pepijn Stoffers (Recruiter) via pepijn.stoffers@keolis.nl of via 06 - 22 46 04 62.
Acquisitie? Nee dank je. Wij zijn prima in staat om de vacature op eigen kracht in te vullen.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie zit op de bus! Binnen twee werkdagen neemt de afdeling Recruitment contact met je op.